30 juni – Social Media Day

30 juni – Social Media Day

30 juni – Social Media Day

Door: Alders | 30 juni 2019 | Reacties (0)
Tags: Nieuws

Vandaag is het Social Media day. Sociale Media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. Ook bij een makelaar spelen ze een belangrijke rol. Het traditionele raam vol met te koop staande woningen zie je steeds vaker ingeruild worden voor een groot televisiescherm met woningen of zelfs helemaal verdwijnen. De zoektocht naar een nieuwe woning begint voor een zoeker tegenwoordig al op het internet. Ook zijn websites zoals Funda en Facebook grote spelers in de markt van het onroerend goed. Ook Alders is online te vinden. Nieuwsgierig hoe ons marketingteam social media inzet voor de verkoop van woningen en hoe u als verkoper uw woning online zelf kan promoten? Lees dan snel verder.

Online promotie
Nieuwe woningen worden bij Alders snel gedeeld met onze duizenden volgers. Er wordt een social media campagne opgesteld per woning. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de prijs en locatie van de woning. Deze campagne gaat vervolgens draaien op onze sociale media en bereikt vele potentiële kopers. Wanneer u een advertentie voorbij ziet komen met een woning die u met iemand wilt delen kunt u hem of haar in een reactie taggen middels het apenstaartje. Hieruit kan zelfs een bezichtiging gepland worden! Daarnaast is er van al onze woningen ook een woningvideo te vinden op Youtube. Zo nemen we u graag mee door onze woningen heen en laten we u de omgeving zien.

Sociale mediakanalen maken de makelaarsbranche transparanter. De drempel om vragen te stellen ligt online lager dan offline. Hierdoor kunnen makelaars ook online een dialoog aangaan met potentiële kopers en verkopers. Ook is het mogelijk om berichten af te stemmen op specifieke doelgroepen, omdat online te zien is wie een pagina liket, berichten bekijkt of reageert. Er zijn veel statistieken en resultaten te bekijken, waardoor campagnes geoptimaliseerd kunnen worden en berichten op bepaalde doelgroepen afgestemd kunnen worden. Zo kan de woning getoond worden aan de juiste doelgroep.

Alders Makelaars is actief op onder andere Facebook, Twitter en Instagram. Hierop laten wij de woningen aan zoveel mogelijk mensen zien. Wanneer iemand de woning heeft bekeken, komt de advertentie nogmaals langs. Zo weten we zeker dat de geïnteresseerden de woning kunnen bekijken en niet missen.

Verkopers opgelet
Staat uw woning nu bij Alders in de verkoop? Dan starten wij een social media campagne voor u op via onze Facebook, Instragram en Twitter. Het bericht wordt door middel van een betaalde advertentie gepromoot onder een groot aantal potentiële kopers. Om meer mensen te bereiken kunt u dit bericht delen op uw eigen tijdlijn en vragen of vrienden en familie dit ook willen doen. Hoe meer mensen uw woning zien, hoe groter de kans dat uw woning snel verkocht wordt. U kunt uw woning regelmatig blijven delen via onze website door te klikken op de knop ‘Deel deze woning’. Samen gaan we voor het beste resultaat. Natuurlijk blijven we ook offline onze woningen promoten via de raamdisplays op onze vier kantoren en verschillende kranten.

Zoekt u liever een woning online of struint u nog langs de ramen van alle makelaarskantoren?

Verder lezen